Страница 8
7. In pairs speak about your pet or a pet you would like to have. – В парах обсудите домашних животных, кого вы хотели бы завести.
Пример:
- A: Have you got a pet? – У тебя есть питомец?
- B: Yes, I have. (No, I haven’t but I would like to have one.) – Да, есть. (Нет, но я хотел бы иметь.)
- A: What is (will be) its name? – Как его зовут (будут звать)?
- B: Bunny. – Банни.
- A: What is it (will it be) like? – Какой он (будет)?
- B: It (he/she) is (will be) small, cute and funny. – Он (он/она) (будет) маленький, милый и забавный.
- A: What makes it (him/her) a good pet? – Что делает его хорошим питомцем?
- B: It (he/she) is fun to play with. – С ним весело играть.
Примерный ответ:
A: Have you got a pet? – У тебя есть домашнее животное?
B: Yes, I have. – Да, у меня есть.
A: What is its name? – Как его зовут?
B: Pushok. – Пушок.
A: What is it like? – Какой он?
B: He is small, cute and funny. – Он маленький, милый и забавный.
A: What makes him a good pet? – Что делает его хорошим домашним животным?
B: He is fun to play with and he doesn’t do bad things. He is very good pet. – С ним весело играть, и он не делает ничего плохого. Он очень хороший питомец.
8. Make up questions and write them down. – Составьте вопросы и запишите их.
Ответ:
- Has your friend got any pets?
- Can you look after your pet well?
- Do your friends feed birds in winter?
- Are hamsters good pets?
- Do children like to go to the zoo?
Перевод ответа:
- У твоего друга есть домашние животные?
- Ты хорошо можешь присматривать за своим питомцем?
- Твои друзья кормят птиц зимой?
- Хомяки – хорошие питомцы?
- Детям нравится ходить в зоопарк?
9. Look at the picture and write where Jack’s pets are. – Посмотри на картинку и скажи, где питомцы Джека.
Ответ:
The mice are on the desk. – Мыши на столе.
The puppy is under the desk. – Щенок под столом.
The guinea pig is in the box. – Морская свинка в коробке.
The parrot is on the desk behind the lamp. – Попугай на столе за лампой.
The canary is on the chair. – Канарейка на стуле.